Logo-Moot-Parliament-بازی

در این بازی ،شما یک نماینده پارلمان هستید

شنبه‌ها در کافه دیالوگ بازی دیالوگ برقراره.
این هفته فرزین رحیمی زنوز بازی-کارگاه ابداعی خودش رو آورد تا بازی کنیم، فرزین دانشجوی دکتری علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس هست.
در این بازی فرض می شه که ما نمایندگان یک کشور فرضی به نام لیبرتاس هستیم که قراره یک سری لوایح رو در مجلس به تصویب برسانیم، مجلس متشکل از اکثریت و اقلیت و سایر تشکل ها است.

جلسه مجلس کاملا رسمی برگزار میشه
جلسه مجلس کاملا رسمی برگزار میشه

در ابتدای این بازی یک سری از لوایح به رای گذاشته میشن و لایه‌های که تعداد آرای مثبت و منفی حدوداً نزدیک به هم داشته باشد به عنوان لایحه انتخابی جهت بررسی و تصویب در مجلس انتخاب می‌شود.
لایحه انتخابی این هفته تعیین حداقل حقوق و دستمزد توسط دولت و نقش و دخالت دولت در تعیین حداقل دستمزد و روابط بین کارگر و کارفرما بود،که خب موافقان، اکثریت و مخالفان، اقلیت و تعدادی هم ممتنع داشت.
در این مرحله تعدادی برابر از گروه اقلیت و گروه اکثریت انتخاب می‌شوند تا در مجلس هر کدام به مدت برابر در دفاع از نظرشون صحبت کنند.
خوشبختانه با توجه به اینکه ما اقلیت بودیم بر اکثریت چیره شدیم و نظر تعدادی از اکثریت به سمت اقلیت برگشت و الان اقلیت خودش اکثریت شد.

اکثریت سابق چاره ای جز اندیشیدن نداره
اکثریت سابق چاره ای جز اندیشیدن نداره

با توجه به اینکه این لایحه رای نیاورد، لایحه متضاد آن که عدم دخالت دولت در تعیین حداقل دستمزد برای کارگران بود به نظرسنجی گذاشته شد.
در این مرحله هر کدام از بازیکنان می توانند نظر خود را بمدت کوتاهی در حدود یک دقیقه، در خصوص مفاد و مواد قانون مطرح کنند و اصلاحات انتخابی و مد نظر خود را به شور و مشورت بگذارند.
این بازی-کارگاه از جنب و جوش به نسبت کمی برخوردار هست اما فن سخنوری، استفاده از استدلال و اعتماد به نفس را زیاد میکند.


در این قسمت گزارش تصویری این بازی-کارگاه رو ببینیم


با سپاس فراوان از فرزین عزیز که این بازی را طراحی کرد شما اگر خواستید در این بازی شرکت کنید میتونید به روش های زیر با فرزین هماهنگ کنید



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *