قله زیبای دماوند از یال جنوبی

قله زیبای دماوند از جبهه جنوبی

چهارشنبه اومدم سرکار اما نه مثل هربار، بلکه آماده برای صعود به قله دماوند

با یه کوله بر دوش، یه کیف کمری و یه چادر در دست به قصد قله.

(اخیرا در یه کمپین شرکت کردم که آیا حسابدارها آدم های جدی ای هستند، خواستم بگم نه بابا، اقلا نه برای من! با اون سر و وضعی که من اومدم بعید میدونم، یه کلیپ هم ساختم که  در پایین میتونید ببینیدش)

بهرحال ساعت های 7 از تهران با ماشین یکی از سرپرست ها بسمت قله راه افتادم که توش 17 تا چادر بود.

برنامه من این بود که یک روز زودتر برم و صبح زود در پنجشنبه چادرها رو به بارگاه سوم قله دماوند ببرم و چادر بزنم تا دوستان بسر برسند.

وسطای راه ابوالفضل رو سوار کردم، و از جاده هراز پس از رد کردن پردیس ،رودهن و بومهن و آبعلی به پلور رسیدیم. از کنار مجسمه کوهنورد که قله دماوند رو نشون میده، وارد پلور و به سمت رینه رفتیم که پس از طی حدود 5 کیلومتر به قرارگاه پلور متعلق به فدراسیون رسیدیم.

یکسری اطلاعات برای صعود بهتر به قله

شماره دوتا از راننده های پاترول های پلور ایناست.

(قبلش بگم که هزینه هر ماشین که توش 5 نفر سوار میشن از قرارگاه پلور تا گوسفند سرا 120 هزار تومن هست)

09120208920 آقای اکبری

09114750580 آقای خلیلی

رفتیم تو قرارگاه به ازای هر شب 7 هزارتومن ،بابت پارکینگ ماشین ازتون میگیرند.

و چون تخت داشتند ما سه تا تخت گرفتیم (نفر سوم اگه سوال شده که کیه؟ بابای ابوالفضل هست)

هر تخت 17 هزار تومن.

شماره قرارگاه پلور هم این هست 01143342803 آقای حسین پور مسئولش هستند.

صبح ساعت 3 و نیم از خواب پاشدیم و تا 4 ماشین رو بار زدیم، از قرارگاه تا گوسفندسرا یک ساعتی با ماشین طول میکشه تا برسید.

وقتی برسید اونجا تا هوا روشن نشده. قاطری نیست که بار بزنید حتی اگه بگید حاضرید مبلغ اضافه بدید.

به همین خاطر من و بابای ابوالفضل (آقا عبدالله) سه تا از چادرها رو برداشتیم و به راه افتادیم و ابوالفضل موند تا وقتی قاطرها میان وسایل رو بارشون کنه و بفرسته.

بگم که گفتن کیلویی 2.500 تومن برای حمل بار باید بگیرند، اما اونجا میگن هر کیسه ای 60هزار  تومن.

چندتا نکته

حتمن پیگیر بشین همه رو بار زدن، حواستون به شکستنی هاتون باشه، وسایل زودتر از شما میرسند، پس گروه رو معطل نکنید، یکی دونفر برای بار زدن وایستن و باقی راهی بشن، اونجا هم که تحویل میدن، همینطور از روی قاطر میندازن پایین، بهتره باشید و سریعا تحویل بگیرید که هم گم و گور نشه و هم زیر پا پاره پوره نشه.

از گوسفند سرا تا بارگاه سوم حدودا با سرعت متوسط بخواید برید چیزی بین 3 تا 4 ساعت راه هست، وقتی میرسید به بارگاه سوم یکسری سکو هست که میتونید اونجا چادر بزنید، خب بهتره یک نفر مثل ما، زودتر بره تا جا براتون پیدا بشه.

قله زیبای دماوند از یال جنوبی

یکسری نکته اضافه تر

به هیچ وجه روی پد هلی کوپتر چادر نزنید، در 25 مرداد 1397 سر همین موضوع امدادرسانی به یک نفر مصدوم بشدت دچار مشکل شد.

دوم اینکه همه ما میدونیم شما خیلی خوشحالید که دارید میرید دماوند. لطفا خوشحالی هاتون رو درونی انجام بدید، چرا که خیلی ها به استراحت نیاز دارند تا بتونن صعود بهتری داشته باشند، البته روی صحبتم شما دوست عزیز نیستید، منظورم بیشتر به اون یکی دو درصد کوهنورد نماست.

خب من رسیدم و هر 17 تا چادر رو در قسمت کمپ تیم ملی زدم. پس از اینکه دوستانم رسیدن و کمی خوش و بش، بخاطر اینکه 26 مرداد 1397 بایستی در امتحان جامع دوره تورلیدری طبیعت شرکت میکردم به پایین اومدم.

یک نکته دیگه اینکه اگه با ماشین میرید بیرون حتما کارت ماشین و بیمه رو بردارید. من تو راه برگشت زدم به یک ال نود. خداروشکر که خونواده خوب و با شخصیتی از کار در اومدن وگرنه…..