صعود به قله آتشکوه در منطقه افجه

صبح جمعه 14 تیر 1398 ساعت 5 صبح بهمراه 23 نفر از دوستان از میدان ونک به سمت روستای افجه به قصد قله آتشکوه راه افتادیم

آغاز حرکت بسمت قله و گذر از کوچه باغ های روستای افجه

حدود ساعت 6:10 دقیقه به ابتدای مسیر صعود رسیدیم و پس از گذر از جاده های روستا و درختان گیلاس و آلبالو به دو راهی رسیدیم که مسیر سمت راست به سمت قله های پرسون و ریزان و سیاه ریز و دشت هویج و مسیر چپ(غرب) پس از عبور از رودخانه بسمت قله های ساکا و آتشکوه ادامه پیدا میکرد بنا به برنامه این هفته که صعود به قله آتشکوه به ارتفاع 3711 متر بود به سمت چپ ادامه مسیر دادیم

آماده برای خوردن صبحانه

حدود ساعت 8 و نیم برای صرف صبحانه توقفی نیم ساعته زیر سایه درختی اتراق کردیم پس از خوردن صبحانه از کنار آبشاری سه طبقه گذر کردیم اینجا آخرین جایی است که به آب دسترسی داریم

آبشار زیبا

پس از این با یک شیب تند از یال بالا رفته و پس از گذر از کنار قله ساکا و ادامه مسیر به سمت شمال بر روی خط الراس در ساعت 12:30 به همراه اعضای تیم به قله آتشکوه رسیدیم

قله درست پشت سر تیم

پس از عکس یادگاری به پایین حرکت کردیم

عکس یادگاری بر فراز قله آتشکوه

پس از صرف نهار در زیر سایه همان درخت صبحانه در ساعت 7 به پای ماشین و در ساعت 8 هم به تهران بازگشتیم.

چند نکته برای صعود بهتر به قله آتشکوه

• آب به میزان کافی بردارید.
  • مسیر رفت و برگشت حدود 17 کیلومتر است.
  • در مجموع شما از ارتفاع 2200 متری به ارتفاع 3711 صعود خواهید داشت.
  • مسیر برگشت با توجه به شیب بالا نیاز به محکم کردن بندهای کفش دارد چرا که انگشتان دچار آسیب نشوند.
  • حتما از پاکوب بریم تا آسیب کمتری به طبیعت وارد شود.
  • سعی کنید زودتر برگردید که به ترافیک تهران نخورید.