دماوند دورت بگردم!

یه برنامه دو روزه که از جبهه جنوبی دماوند شروع شد و پس از پیمایش 33 کیلومتری در جبهه شمال شرقی(روستای ناندل) به اتمام رسید

صبح روز اول ساعت پنج صبح از میدان آرژانتین رفتیم به سمت پلور و صبحونه و از اونجا انداختیم تو جاده بالایی بسمت رینه، وسطای راه پیاده شدیم ارتفاع حدود 2400 متر بود، یه دره رو رد کردیم و از دره کشیدیم بسمت بالا

ابتدای مسیر حرکت (یال جنوبی دماوند)

پس از گذر از چال چال نشستیم برای ناهار، ناهار رو سریع خوردیم و بسمت شمال غربی دماوند ادامه دادیم تا رسیدیم به محل کمپ که در جوار جبهه غربی بود ارتفاع با بده بستون های زیاد الان شده بود 3350 متر

صبح با صدای پارس سگ های دامداران از خواب بیدار شدیم و در اون صبح زیبا، زیباتر بود که دماوند رخ مینمود، امروز برنامه سبک تر بود چرا که بده بستون کمتری داشتیم و باید از جبهه غربی به سمت جبهه شمالی میرفتیم

گون های خشک شده دماوند در میان و سبزی های مانده در کنار و ایجاد اشکال زیبا
گون های خشک شده در میان و سبزی های مانده در کنار و ایجاد اشکال زیبا

بلندترین ارتفاع امروز یال داغ(شمال غربی) به ارتفاع 3675 متر بود و پس از اون بسمت پایین سرازیر میشیم تا بریم به سمت روستای ناندل

برفراز یال داغ قله دماوند
برفراز یال داغ

پس از خوردن ناهار به مسیر ادامه دادیم و در نهایت ساعت 5 بعدازظهر سوار بر نیسان آبی شدیم تا بریم به محل کمپ

روز سوم پس از یک دل سیر خوابیدن در اکو کمپ تخصصی روستای ناندل آژانس اسپیلت البرز، و خوردن یک صبحانه جانانه رفتیم و در روستای ناندل چرخی زدیم و ساعت 1 بعدازظهر سوار بر ماشین بسمت تهران برگشتیم.