صعود به قله دماوند

ساعت 5.5 صبح پنجشنبه 19 مرداد 96 از پل سیدخندان به سمت سد لار به راه افتادیم حدود ساعت 7.5 صبح به ورودی پارک ملی لار رسیدیم که پس از صحبت با مسئول انجا زنجیز را به کناری زد تا ما بتوانیم به سمت جبهه غربی دماوند و پارکینگ آن برویم

حدود ساعت 10 به آنجا رسیدیم که با توجه به زمانی که داشتیم و بحث هم هوایی نیم ساعتی را در آنجا که ارتفاعی معادل 3450 متری داشت گذراندیم سپس تعدادی از همنوردها بارهای خود را به باربران به ازای هر کوله 40 هزار تومن و حمل به پناهگاه سیمرغ سپردند. در نهایت تیم به راه افتاد و پس از یک استراحت کوچک در ساعت 13 به پناهگاه سیمرغ به ارتفاع 4200 متری رسیدیم که به جهت کثرت چادرهای برپا شده فضایی برا اقامت و شبمانی یافت نشد که ما به بالا دست رفته و در انجا پس از مسطح کردن زمین اقدام به چادر زدن و استراحت نمودیم. حدود ساعت 5 بدون کوله جهت هم هوایی به ارتفاع 4700 متری رفتیم

دماوند رضا عسکری کوهنوردی قله سیمرغ

پس از توقف نیم ساعته به پایین برگشتیم و شب به جهت حرکت در صبح زود(ساعت 4 صبح و عدم توانایی در خوردن غذا در آن ساعت) اقدام به خوردن کامل غذا و نوشیدنی کردیم و پس از بستن کوله حمله برای فردا صبح، خوابیدیم.

حدود ساعت 4 بیدار شدیم هوا بسیار سرد بود تعدادی از بچه ها بالاآوردن و تعدادی نیز همچون خودم سردرد داشتیم اما این موضوعات مانع از ادامه کار نمی شد

در نهایت در تیمی 20 نفره در ساعت 4 براه افتادیم و بسمت قله رفتیم هوا مه آلود و بشدت سرد بود 5 باری در بین مسیر توقف کردیم و در نهایت همگی ساعت 10.5 صبح جمعه 20 مرداد 96 به قله دماوند رسیدیم

دماوند رضا عسکری کوهنوردی قله سیمرغ

به جهت برودت هوا و گازهای گوگردی قله دماوند پس از 5 دقیقه توقف در قله و گرفتن عکس یادگاری به پایین برگشتیم که حدود ساعت 13.5 پس از طی مسیری که غالبا شن اسکی بود به پناهگاه سیمرغ رسیدیم و تا ساعت 15.5 به استراحت و خوردن ناهار پرداختیم و در نهایت در ساعت 15.5 بسمت پارکینگ و ماشین که منتظرمان بود رسیدیم و این برنامه که اولین صعود من به قله دماوند بود با موفقیت در ساعت 17 روز جمعه 20 مرداد به پایان رسید.